استایل اداری
تیپ اداری زنانه شیک و جذاب

محل کار جزو مکان‌هایی است که بهتر است با ظاهری آراسته و شیک در آنجا حضور داشته باشیم. اما خانم‌ها محدودیت‌هایی در انتخاب نوع پوشش رسمی در ادارات دارند، با وجود همه محدودیت‌ها می‌توان یا انتخاب‌های مناسب، یک استایل اداری شیک و خاص داشت. در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه یک استایل اداری زنانه شیک و جذاب داشته باشید.

 

استایل اداری

چگونه یک تیپ اداری جذاب و شیک داشته باشیم؟

فراموش نکنید که نوع پوشش شما، نشان‌دهنده شخصیت شما است و نوع کار شما را مشخص می‌کند. بنابراین لباسی که برای محل کارتان انتخاب می‌کنید باید با حوزه کاری‌تان هم‌خوانی و تناسب داشته باشد. به‌طورکلی محیط‌های اداری به دو بخش رسمی و نیمه‌رسمی تقسیم می‌شوند.

مکان‌هایی مانند سازمان‌ها و بانک‌ها جزو ادارات رسمی هستند، در این مکان‌ها بهتر است استایل افراد کاملاً رسمی و کلاسیک باشد. در قوانین برخی از ادارات رسمی، نوع پوشش و حتی رنگ و مدل اونیفرم کارکنان نیز مشخص شده است. در مقابل مکان‌هایی مانند شرکت‌های خصوصی و پیمانکاری جزو بخش‌های نیمه‌رسمی به‌حساب می‌آیند در این مکان‌ها افراد می‌توانند از استایل‌های کژوال و نیمه کلاسیک نیز استفاده کنند. با رعایت نکات زیر در فضاهای اداری می‌توانید جذابیت بیشتری پیدا کنید.

  1. سعی کنید در محیط‌های اداری همیشه لباس‌هایتان مرتب و اتوکشیده باشند.
  2. آرایش غلیظ با رنگ‌های تند هرگز مناسب محیط‌های اداری نیست.
  3. سعی کنید نظافت شخصیتان را رعایت نمایید. مثلاً ناخن‌های مرتب و هم‌اندازه‌ای داشته باشید. ناگفته نماند ناخن‌های بسیار بلند و یا استفاده از لاک‌هایی با رنگ‌هایی جیغ، مناسب محیط کار نیست.
  4. در صورت استفاده از رژ لب، بهتر است از رنگ‌های ملایم و ملیح استفاده کنید تا چهره شما طبیعی و مناسب به نظر برسد.
  5. برای اینکه در محیط اداری خوش‌بو باشید، از عطرهای ملایم استفاده کنید.
  6. استفاده از جواهرات و زیورآلات متعدد و درشت هیچ تناسبی با محیط کاری ندارد. برای داشتن یک استایل اداری زنانه مناسب و شیک، بهتر است سراغ اکسسوری‌های ظریف مانند دستبند ظریف، ساعت‌مچی و انگشتر ساده بروید.

تیپ اداری شیک چه ویژگی‌هایی دارد؟

به‌طور قطع داشتن پوشش مناسب و استایل شیک در محیط کار، باعث اعتمادبه‌نفس شما خواهد شد و به شما احساس قدرتمند بودن خواهد داد. همچنین پوشیدن لباس متناسب با محیط کار، می‌تواند در روحیه مراجعین و همکارانتان نیز تأثیر مثبتی داشته باشد.

  • از خرید لباس‌های خیلی گشاد (اورسایز) و یا خیلی تنگ خودداری کنید. زیرا در صورت فیت نبودن لباس با اندامتان، ظاهر شما شلخته به نظر خواهد آمد.
  • استفاده از مانتو و شلوار خوش‌دوخت و خوش‌رنگ در محیط اداری می‌تواند تأثیر مهمی در جذابیت شما داشته باشد.
  • بهتر است در هنگام خرید بیشتر از قیمت لباس، به جنس اونیفرم توجه نمایید. زیرا لباس اداره، نیاز به شست‌وشوی زیادی دارد.
  • باتوجه‌به اینکه روزانه حداقل 8 ساعت باید لباس اداری را بر تن داشته باشید؛ بنابراین بهتر است لباسی را بپوشید که در عین زیبایی و آراستگی، در آن احساس راحتی کنید.
  • اگر اداره شما از نوع رسمی است بهتر است از مانتو و شلوار ست استفاده کنید. رنگ لباس در ادارات رسمی معمولاً تیره انتخاب می‌شود، رنگ‌هایی مانند مشکی، طوسی، خاکستری، سرمه‌ای و….
  • درصورتی‌که اداره شما از نوع غیررسمی باشد می‌توانید به سراغ لباس‌های جذاب کژوال بروید. لباس‌های سبک کژوال راحت و شیک هستند؛ مثلاً استفاده از شلوار جین یا کتان و مانتو بدون طرح بالای زانو، می‌تواند استایل شما را زیبا نماید. هرگز برای محیط‌های اداری از رنگ‌های زننده و جیغ استفاده نکنید.
  • توجه داشته باشید که قد مانتو اداری بهتر است به‌اندازه دو بندانگشت بالاتر از زانو باشد.
  • شلوار راسته، بهترین مدل شلوار برای داشتن یک تیپ اداری شیک است.
  • سعی کنید استایل اداری زنانه خود را با پوشیدن لباس‌های نامناسب خراب نکنید، مثلاً هرگز برای محل کارتان شلوار زاپ دار نپوشید.

روسری، شال یا مقنعه مناسب با استایل اداری زنانه

یکی از دغدغه‌های خانم‌ها، خرید روسری مناسب برای تیپ اداری است. البته در اکثر ارگان‌های دولتی کارمندان خانم، موظف به استفاده از مقنعه هستند. این افراد برای ست‌ کردن مقنعه با لباس رسمی و اداری، باید علاوه بر رنگ به یقه مانتو نیز توجه نمایند. مثلاً اگر مانتو دارای یقه‌هفت یا آرشال باشد بهتر است از مقنعه‌های بلند استفاده کنید.

اما بانوان شاغل در شرکت‌های خصوصی درصورتی‌که حق انتخاب داشته باشند می‌توانند از روسری و یا شال استفاده کنند. باتوجه‌ به اینکه روسری و شال دارای تنوع بیشتری نسبت به مقنعه است، بنابراین خانم‌ها به‌راحتی می‌توانند لباس اداری خود را با روسری ست کنند. مزایای استفاده از روسری و شال عبارت است از:

  • روسری و شال‌ در رنگ‌های متنوع در بازار موجود هستند؛ بنابراین به‌راحتی می‌توانید تناسب رنگی مناسب بین مانتو اداری و روسری ایجاد کنید.
  • خانم‌ها معمولاً با روسری راحت‌تر هستند؛ بنابراین با ست‌کردن روسری و مانتو اداری، آزادانه به کار خود می‌پردازند.
  • از فاکتورهای مهمی که برای ست‌کردن روسری با مانتو اداری باید به آن توجه نمایید، ابعاد و اندازه روسری است. برای محیط‌های اداری بهتر است از روسری‌های قواره بزرگ استفاده شود و از پوشیدن مینی اسکارف و لچک خودداری نمایید.
  • خانم‌ها باید از پوشیدن روسری‌های طرح‌دار شلوغ با ترکیب رنگی متنوع در محیط کار، خودداری کنند.

 

تیپ اداری زنانه با کفش اسپرت

با پوشیدن کفش مناسب می‌توانید استایل خود را تکمیل نمایید. این موضوع برای داشتن، یک تیپ رسمی جذاب بسیار اهمیت دارد. بهتر است در موقعیت‌های رسمی و اداری از پوشیدن صندل و کفش‌هایی با پاشنه‌ خیلی بلند خودداری کنید. کفش‌های اسپرت و یا کالج چرمی می‌توانند بهترین انتخاب برای یک استایل اداری زنانه باشند.

فراموش نکنید که پا قلب دوم انسان است؛ بنابراین در هنگام خرید کفش برای محل کار خود، به‌راحتی آن توجه ویژه نمایید، زیرا زمان زیادی را در محیط اداره باید با آنها راه بروید و یا بایستید. کفش‌های چرم اصل از نظر قیمت و دوام گزینه مناسبی برای استفاده در محیط‌های اداری هستند. همچنین بهتر است کفش‌هایی با رنگ تیره، برای محیط‌های اداری خریداری نمایید.

 

استایل اداری زنانه شیک با کیف و کفش چرم

یکی از تکنیک‌هایی که باعث خوش‌تیپ به‌نظر رسیدن یک خانم می‌شود استفاده از کیف مناسب است؛ بنابراین تیپ و استایل خودتان را با خرید یک کیف چرمی با قیمت مناسب کامل کنید. فراموش نکنید سایز کیف برای محیط اداری نباید خیلی کوچک باشد. اندازه کیف باید طوری باشد که بتوانید برخی از لوازم مورد نیازتان را به‌راحتی در آن، قرار دهید. همچنین استفاده از کیف‌های خیلی بزرگ و ساک مانند، به تیپ شما آسیب می‌زند.

نکته دیگری که بهتر است در هنگام خرید کیف و کفش به آن توجه نمایید ست‌کردن آنها است.

بهتر است کیف و کفش از نظر رنگ و جنس متفاوت نباشند؛ بنابراین برای داشتن یک استایل اداری جذاب می‌توانید از کیف و کفش چرمی استفاده کنید. محصولات چرمی، علاوه برکیفیت از دوام خوبی هم برخوردار هستند، همچنین قیمت مناسبی هم دارند.

 

استفاده از چه رنگ‌هایی برای محیط کار مناسب‌تر هستند؟

از نظر روان‌شناسی رنگ‌ها تأثیر مهمی در روابط افراد با یکدیگر دارند. بخصوص در محیط‌های اداری بهتر است از رنگ‌هایی که باعث می‌شوند شما قوی‌تر و جدی‌تر به نظر برسید استفاده نمایید. از قدرتمندترین رنگ‌ها برای کارهای تجاری می‌توان به رنگ‌های سیاه، سرمه‌ای و نوک‌مدادی اشاره نمود. این رنگ‌ها برای محیط‌های کاری تجاری عالی هستند. البته رنگ‌های خنثی مانند طوسی و خاکستری هم می‌توانند برای استایل اداری زنانه، گزینه  مناسبی باشند؛ زیرا باعث جدی به‌نظررسیدن افراد می‌شوند.